keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Tehokas kaksituntinen tiistaina

Joskus sitä vaan saa aikaiseksi aika paljon kahdessa tunnissa. Tiistaina oli semmoinen päivä.

Kello oli 22 kun menin vasta touhuamaan hevosten kanssa. Arska tuli auttamaan ja pesin Lemmyn hännän kun hänellä oli masu vähän sekaisin, oli vähän vaisu aamulla mutta tuossa häntää pestessä oli kyllä oikeinkin reipas ja virkeä! Fiksu hän kyllä on, ja toki on tottunut hännän ja jalkojen pesuun jo ennenkin, mutta kyllä se aika reippaasti yritti Arskan otteesta lähteä. Ihan hyvä että vähän kokeili kun Arska saa sen joka tapauksessa pidettyä, niin oppii että se kiskominen vaan ei ole kovin kannattavaa toimintaa.
Kaiken kamalan lisäksi häntään laitettiin vielä selvitysainettakin, ihme ämmien touhua!



Sen jälkeen siivosin karsinat, harjasin Valmetin ja vuolin sen kaviot. Valmet oli varsin isoa herraa kun Lemmy kikkaili siinä tarhan vieressä, yleensähän Valmet otetaan ensimmäisenä sisälle mutta nyt rutiineihin tuli muutos. Ei sovi orihevosen pirtaan semmoinen touhu.

Sitten olikin Niilon vuoro tulla sisälle. Ensin madotus, sitten harjaus ja sitten pyysin Arskaa kampeamaan mut sinne selkään roikkumaan. Jotenkin vaan oli semmoinen fiilis että nyt se pitää tehdä. Niilokin oli mukavan rennolla tuulella.
Kun olin kammennut selkään pyysin tietysti Arskaa hakemaan kameran koska pitäähän siitä kuvia ottaa!
Kävimme seuraavanlaisen keskustelun:
"Nosta mut tohon selkään makuulle"
"No niin, nyt ku mä oon tässä niin hae kamera äkkiä ja ota kuvia"
"Ai niinku sun perseestä vai?"
"Niin just, hae äkkiä se kamera, mä luisun tästä maahan"

Arska ei ihan ehtinyt kameran kanssa paikalle ennen ku olin jo liukunut lattialle. Ei ku uusi nosto ja sitten kuvaamaan.


Tässä kohtaa kyllä kuskiakin vielä jännitti


Sen jälkeen käytiin seuraavanlainen keskustelu:
"No niin,nyt mun tarvis nousta tästä istumaan"
"No nostat vaan jalan siitä selän yli"
"No kai mä vittu tiedän miten se tehdään"
"No niin, nopeasti siitä nyt vaan"
"On se vitun helppoa neuvoa siitä vierestä, tää on aika iso hevonen ja mä oon kohta jo ihan hapoilla"
"No niin niin, hyvin se menee, anna mennä vaan"
"Mä vaikka työnnän sua vähän tästä jalasta"
"No et vittu nosta yhtään mistään, mää teen sen kyllä ihan ite"
"Apua, nyt mä siis istun täällä, ota nyt jumalauta äkkiä niitä kuvia"

Aika mahtava tunne!!!




Oli kyllä mahtavaa, Niilo otti homman tosi rauhallisesti, vähän ihmetteli, korvat kovin tarkkaavaisessa asennossa mutta ei ollenkaan ollut niin herkkä kuin vielä muutamia kuukausia sitten jolloin en olisi voinut kuvitellakaan tätä tilannetta. Täytyy vaan hyödyntää tota Arskaa aina kun mahdollista, kun yksin en tonne selkään vaan pääse kampeamaan, ratsu on niin kovin iso. Ja satulaan en ole häntä vielä kunnolla totuttanut.

Tämän Niilo hehkutuksen jälkeen Vip vielä sisälle, sille ja Valmetille ja Lemmylle matolääkkeet kitusiin ja sit hevosten ruokinta ja ilta olikin sit siinä!

Kyllä kahdessa tunnissakin ehtii aika paljon kaikkea!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti