sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Päivän teema; pysy nahoissasi!

Tällä ajatuksella lähdettiin tänään töihin. Tässä päivävuorossa töissä olivat Vip, Mari, Arska ja allekirjoittanut. Tänään tahkottiin tossa pellolla, kun Sari kävi eilen varmistamassa että siinä ei olis hirmu liukas pohja. (kun ei meistä kumminkaan tiedä sinkoillaanko)

Vip pääsi tutustumaan ohjasajon saloihin pitkästä aikaa, ja kyseessä olikin työskentelyä ainoastaan käynnissä, ja ainoana tavoitteena ajurin totteleminen. Se on Vipille välillä vähän toisarvoista, ja kyllä tänäänkin Vip sai aikaiseksi ihan reipasta sinkoilua suuntaan ja toiseen. Toisaalta, on se hyvä että toi Sarikin pysyy hereillä, meidän kanssa ei jäädä ihastelemaan lumista maisemaa tai kohta sitä saa ihastella hyvinkin läheltä maanpintaa!

Vip oli kyllä itseensä varsin tyytyväinen ajoreissun jälkeen, ja näytti sillä vähän olevan rintakarvatkin huurussa! Ei kuulemma kuitenkaan niin paljon että olis tarvinnut loimea. Voi vitalis, oonko mä ainoo joka tässä talossa kääritään kaiken maailman huopiin heti jos vähänkin karva on kostea???

Seuraavaksi vanharouva Mari pääsi pellolle oikomaan koipiaan, ja sillä oli kyllä meno päällä pahemman kerran! Mä jo pelkäsin että se saa sydärin jos tota vauhtia jatkaa... Se oli vaan innoissaan kun pääsi oikein kunnolla liikkumaan! Meillä on nyt tarhojen pohjat niin huonossa kunnossa, on ihan kovat ja koppuraiset, ettei siellä kyllä ilkeä liikkua ku ihan varovaisesti.

Arska oli kaikkien ennakko-odotusten vastaisesti ihan hevosiksi, vain yksi pystyynhyppy, joka nyt on Arskan tuntien ihan säälittävä yritys. Kaikkien hevosten kanssa oli kuulemma tarkoitus päästä semmoiseen tilanteeseen että me pärskitään ja päristään rennosti siinä töiden lomassa, ni sit ollaan kuulemma rentoja. No, nää on näitä ihmisten juttuja, rento tai vähemmän rento, pääasia että meillä on hauskaa työtä tehdessä. Ja jos siihen nyt kuuluu muutama ilopukki tai sinkoilu silloin tällöin, niin suotakoon se meille, eiköstä vaan?!

Ja vihdoin, loputtomalta tuntuvan ajan jälkeen pääsin mäkin taas reissuun mukaan! En kyllä tosta pellosta tykkää yhtään, se on jotenkin niin ahdistava paikka kun on aidat ympärillä. Mä en vaan tykkää liikkua siellä yhtään, siis ratsastajan kanssa, vapaana mä kyllä annan palaa mutta se onkin ihan toinen juttu se!
No, poikkeuksellisesti olin tänään mun mittapuun mukaan tosi kiltisti, kerran vähän pukittelin ku olisin halunnut  jo poistua mutta Saripa ei ollut vielä valmis. No, menköön, ja taapersin kiltisti vielä muutaman kierroksen. Saatiin toi Sari taas tyytyväiseksi! Kyllä se on pienestä kiinni, näköjään!

Ja oli tällä rauhallisuudella ihan tarkoituksensakin, mä olin tosi varovainen etten vaan hikoillut yhtään, me en todellakaan tänään kaipaa mitään takkia niskaani!

Saas nähdä mitä noi loput tekee sit iltavuorossa, mä ainakin aion nyt vaan syödä ja lepuuttaa itseäni!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti