sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Opetusmestarit

Olipa taas reissu, meitsi ja Niilo toimi lauantaina ohjasajon opetusmestareina. Itseni kyllä ymmärrän, mähän oon opetusmestareiden kuningas, mutta ton Niilon nimittämistä opetusmestariksi en niin vaan nielekään. Sehän on ihan aloittelija näissä ajohommissa, miten muka se voi opettaa yhtään ketään?

No, kuulemma voi oikein hyvinkin kun se on vielä niin innokas että liikkuu reippaasti eteen, toisin kuin eräät... Siis mitä, en kai mä nyt niin tyhmä oo että liikkuisin reippaasti ellei oo ihan pakko. Säästelemällä ne parhaatkin pärjää!

Oli miten oli, mä näytin ensin Sarin yhdelle kaverille miten hevonen toimii ohjasajossa, ja tää kaveri sai ottaa ensituntumaa ohjasajoon mun kanssa. Täytyy kyllä sanoa että toi Sari oli ihan sairaan paljon tumpelompi silloin kun se opetteli tätä ohjasajoa, Sarin kaveri näytti olevan ihan eri levelillä jo näin aikaisessa vaiheessa! Että ei mun paljoo tarvinnu sitä opettaa, ku homma oli jo hanskassa!

Lopuksi vielä Sari otti ohjat ja ajoi mua vähän, ja se pirulainen laittoi mut ihan laukkaamaankin. Saakeli, siinähän meinas ihan hengästyä! No, niin meinas kyllä Sarikin ja laukkatreenit oli aikast lyhyet! Onni on huonokuntoinen ajuri!

Seuraavaksi oli Niilon vuoro. Niilo oli kuulemma helpompi, sillä se tosiaan liikkuu reippaasti eteenpäin ja ohjasajon opettelu on siten helpompaa. Kerran Niilo vähän otti ja lähti, mutta ei edennyt montaakaan metriä kun jo saatiin takaisin hallintaan ja reenit jatkui vielä tovin. Tänään ei käyty metsässä rymyämässä, kun pellolla viihdyttiin niin pitkään, mutta samapa tuo, pääasia että päästiin taas hommiin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti