perjantai 26. helmikuuta 2016

Tainnutettu

Nyt ne perkele teki sen.

Päästivät eläinlääkärin tiluksille kertomatta siitä etukäteen ja näin vaan pahaa-aavistamattomat hevosraukat joutuivat hammaslääkärin vastaanotolle. Olis pitänyt tajuta kun Sari ottaa meidät sisälle keskellä päivää että tuskin on puhtaita jauhoja pussissa.

Niin vaan kävi että ensimmäiseksi joutui Niilo käsittelyyn, siltä otettiin verinäytteet ja sen jälkeen sen suu avattiin väkisin semmosella avaajalla, ja eläinlääkäri surrutti hampaita tasaiseksi. Niilolla oli kuulemma sudenhampaat, mutta ne oli niin isot ja hyvin asettunut että niiden annettiin olla suussa koska ne ei haittaa mitään. Ihmettelin vähän ku Niilo piti käytännössä vetää riimusta takaisin karsinaan, eihän sen jalat pitänyt yhtään, mutta se näköjään ottaa vähän tosissaan noi rauhoiteaineet ja vetää ihan veteläksi. Nykynuoret.

Seuraavaksi katottiin Lemmyä, siltäkin otettiin verinäyte ja avattiin suu. Lemmyllä todettiin hampaiden olevan niin varsamaisessa vaiheessa vielä että ei tehdä nyt mitään. Sudenhammasta sieltäkin bongattiin, mutta sen kanssa odotellaan ainakin kesään asti ja katsotaan sit uudestaan. Ainoa ohje oli nyt välttää kuolaimien käyttöä, ettei sille tuu huonoja fiiliksiä jos kuolain osuu sudenhampaan takia vähän ikävästi.

Mä laskin tässä vaiheessa että mulla on vielä 15 minuuttia aikaa vakuuttaaa Sari että mun hampaissa ei oo mitään vikaa, ja yritin kyllä huudella karsinasta että mua ei tarvii tutkia ollenkaan, mutta kuten aina ennenkin, ei mun puhetta oltu taas kuulevinaan. Ottivat Ransun seuraavaksi ja tainnuttivat sen siihen käytävälle. Ransulla oli ihan kunnolla raspattavaa, samoin ku oli ollu Niilollakin ja Ransulta lisäksi poistettiin yksi sudenhammas kun se oli niin pieni ja ikävän näköinen. Auts.

Ja eikös sitten viimeiseksi, sokerina pohjalla, mut raahattu käytävälle ja ennen ku ehdin kissaa sanoa oli mutkin huumattu. Muistan vaan että mun suu avattiin ja todettiin että niin on hyvässä kunnossa hampaat ettei näille tarvii tehdä juurikaan mitään, eikä edes sudenhampaita tarvii poistaa kun ovat hyvässä paikassa eivätkä haittaa mitään. Enkö mä just sitä yrittänyt sanoa saatana!!! Kaiken tämän toteamisen olis voinu myös tehdä ilman että mun tarvii käydä hämärän rajamailla, mutta toiset ne vaan tykkää doupata hevosiaan.

Nyt täällä syödään matolääkkeitä, odotellaan Niilon ja Lemmyn verinäytteiden tuloksia ja ennen kaikkea, odotellaan kevättä ja kiimoja!

Tässä liinojen päällä oli kieltämättä ihan mukava lepuuttaa dopingista raskaaksi muuttunutta päätä, ei toi Sari olis jaksanut sitä kannatella. Mut pitääkö musta ottaa kuva kun oon täysin puolustuskyvytön, eikös se oo ihan rangaistava teko?

Valmet, nyt jo täysillä ruumiin ja sielun voimissa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti